Liga Szkół Allegro | Zasady udziału w Lidze
194
single,single-post,postid-194,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,smooth_scroll,,,wpb-js-composer js-comp-ver-3.6.12,vc_responsive
 

Zasady udziału w Lidze

Zasady udziału w Lidze

  |   Aktualności

ZASADY ROZGRYWEK

 

  1. Do udziału w Lidze Szkół Allegro zapraszamy wszystkie Szkoły Podstawowe zarówno zlokalizowane w Poznaniu, jak i na terenie powiatu poznańskiego.
  2. Udział biorą uczniowie klas II i III, lub urodzeni w roku 2004 i młodsi.
  3. W Lidze uczestniczą zespoły podzielone na 3 grupy, w zależności od dostępności lokalizacji.
  4. W grupach eliminacyjnych rozgrywki toczą się systemem każdy z każdym. Do kolejnej rundy rozgrywkowej awansują zespoły z miejsc 1 – 3 oraz jeden, wylosowany przez sponsora zespół, który otrzyma „dziką kartę”.
  5. 10 reprezentacji podzielonych zostanie na dwie grupy, przy czym rozstawione zostaną dwa zespoły z I miejsc, a pozostałe zostaną podzielone na dwa koszyki; koszyk 1 – zespół z I miejsca i 3 zespoły z II miejsc; koszyk 2 – trzy zespoły z III miejsc i zespół z dziką kartą. W grupach reprezentacje rywalizować będą systemem każdy z każdym. Do finału awansują po 3 najlepsze drużyny z każdej grupy.
  6. W wielkim finale reprezentacje podzielone zostaną na dwie liczące po 3 zespoły grupy według klucza. Następnie zespoły z pierwszych dwóch miejsc zmierzą się w półfinale, a zespoły z miejsc 3 w meczu o 5 miejsce. Organizator przewiduje rozegranie meczu o 3 miejsce i finału.

 

 

DRUŻYNA

  1. Zespół liczy maksymalnie 12 zawodników (w tym bramkarz i kapitan), pozostaje pod opieką trenera. Trener przed rozpoczęciem zawodów przedstawia listę zawodników, poświadczoną przez dyrekcję szkoły.
  2. Liczba zawodników na polu gry:
    1. Grupa A – 5+1
    2. Grupa B – 5+1
    3. Grupa C – 4+1
      • Zawody nie będą kontynuowane, jeżeli na pole gry z jakiegokolwiek powodu pozostanie mniej niż 3 zawodników.
  3. Zawodnicy muszą posiadać przy sobie ważną legitymację szkolną lub inny dokument tożsamości ze zdjęciem.
  4. Reprezentacja powinna posiadać jednolite stroje sportowe, niemniej jednak organizator zapewnia oznaczniki.
  5. Organizator zastrzega sobie prawo nie dopuszczenia do gry zawodnika w obuwiu z metalowymi korkami. Zawodnicy powinni posiadać obuwie halowe lub turfy (śniegówki).
  6. Wszyscy zawodnicy powinni posiadać ochraniacze na golenie.
  7. Przed każdym meczem trener – opiekun zobowiązany jest do wypełnienia sprawozdania i przedłożenia go Sędziemu Głównemu.

 

 

RAMOWE ZASADY GRY

  1. Pole gry uzależnione od warunków lokalnych (miejsca rozgrywania turnieju).
  2. Zawody rozgrywane będą piłką numer 4.
  3. Czas gry – 2×8 minut ze zmianą stron, przerwa 2 min.
  4. Zmiany zawodników hokejowe w strefie zmian. Nieprawidłowa zmiana – karana żółtą kartką dla zawodnika, który wchodzi na pole gry.
  5. Zawody prowadzić będą sędziowie delegowani przez Kolegium Sędziów Wlkp. ZPN
  6. Nie obowiązuje przepis o spalonym.
  7. Kary – żółta kartka 2 min, czerwona kartka 4 min, przy czym zawodnik ukarany żółtą kartką może powrócić do gry po stracie gola przez jego zespół. Jeżeli bramkę zdobędzie zespół grający w osłabieniu – nie uzupełnia składu. Po kartce czerwonej kara czasowa jest karą bezwzględną, a ukarany zawodnik nie może powrócić do gry – po upływie kary skład uzupełnia inny zawodnik. O ewentualnych dalszych sankcjach zadecyduje sędzią główny – Organizator.
  8. Wrzut z autu wykonywany nogą.
  9. Rzut od bramki – bramkarz wznawia grę ręką, przy czym ze wznowienia gry może zdobyć bramkę na drużynie przeciwnej.
  10. Wszystkie rzuty wolne są bezpośrednie.
  11. Decyzje sędziego są ostateczne. Wszelkie protesty składać należy w formie pisemnej najpóźniej 15 minut po zakończeniu meczu. Protest rozpatruje Organizator.
  12. Pozostałe przepisy gry – zgodnie z Przepisami Gry w Piłkę Nożną PZPN.