Zasady udziału w Lidze
ZASADY ROZGRYWEK
- Do udziału w Lidze Szkół Allegro zapraszamy wszystkie Szkoły Podstawowe zarówno zlokalizowane w Poznaniu, jak i na terenie powiatu poznańskiego.
- Udział biorą uczniowie klas II i III, lub urodzeni w roku 2004 i młodsi.
- W Lidze uczestniczą zespoły podzielone na 3 grupy, w zależności od dostępności lokalizacji.
- W grupach eliminacyjnych rozgrywki toczą się systemem każdy z każdym. Do kolejnej rundy rozgrywkowej awansują zespoły z miejsc 1 – 3 oraz jeden, wylosowany przez sponsora zespół, który otrzyma „dziką kartę”.
- 10 reprezentacji podzielonych zostanie na dwie grupy, przy czym rozstawione zostaną dwa zespoły z I miejsc, a pozostałe zostaną podzielone na dwa koszyki; koszyk 1 – zespół z I miejsca i 3 zespoły z II miejsc; koszyk 2 – trzy zespoły z III miejsc i zespół z dziką kartą. W grupach reprezentacje rywalizować będą systemem każdy z każdym. Do finału awansują po 3 najlepsze drużyny z każdej grupy.
- W wielkim finale reprezentacje podzielone zostaną na dwie liczące po 3 zespoły grupy według klucza. Następnie zespoły z pierwszych dwóch miejsc zmierzą się w półfinale, a zespoły z miejsc 3 w meczu o 5 miejsce. Organizator przewiduje rozegranie meczu o 3 miejsce i finału.
DRUŻYNA
- Zespół liczy maksymalnie 12 zawodników (w tym bramkarz i kapitan), pozostaje pod opieką trenera. Trener przed rozpoczęciem zawodów przedstawia listę zawodników, poświadczoną przez dyrekcję szkoły.
- Liczba zawodników na polu gry:
- Grupa A – 5+1
- Grupa B – 5+1
- Grupa C – 4+1
- Zawody nie będą kontynuowane, jeżeli na pole gry z jakiegokolwiek powodu pozostanie mniej niż 3 zawodników.
- Zawodnicy muszą posiadać przy sobie ważną legitymację szkolną lub inny dokument tożsamości ze zdjęciem.
- Reprezentacja powinna posiadać jednolite stroje sportowe, niemniej jednak organizator zapewnia oznaczniki.
- Organizator zastrzega sobie prawo nie dopuszczenia do gry zawodnika w obuwiu z metalowymi korkami. Zawodnicy powinni posiadać obuwie halowe lub turfy (śniegówki).
- Wszyscy zawodnicy powinni posiadać ochraniacze na golenie.
- Przed każdym meczem trener – opiekun zobowiązany jest do wypełnienia sprawozdania i przedłożenia go Sędziemu Głównemu.
RAMOWE ZASADY GRY
- Pole gry uzależnione od warunków lokalnych (miejsca rozgrywania turnieju).
- Zawody rozgrywane będą piłką numer 4.
- Czas gry – 2×8 minut ze zmianą stron, przerwa 2 min.
- Zmiany zawodników hokejowe w strefie zmian. Nieprawidłowa zmiana – karana żółtą kartką dla zawodnika, który wchodzi na pole gry.
- Zawody prowadzić będą sędziowie delegowani przez Kolegium Sędziów Wlkp. ZPN
- Nie obowiązuje przepis o spalonym.
- Kary – żółta kartka 2 min, czerwona kartka 4 min, przy czym zawodnik ukarany żółtą kartką może powrócić do gry po stracie gola przez jego zespół. Jeżeli bramkę zdobędzie zespół grający w osłabieniu – nie uzupełnia składu. Po kartce czerwonej kara czasowa jest karą bezwzględną, a ukarany zawodnik nie może powrócić do gry – po upływie kary skład uzupełnia inny zawodnik. O ewentualnych dalszych sankcjach zadecyduje sędzią główny – Organizator.
- Wrzut z autu wykonywany nogą.
- Rzut od bramki – bramkarz wznawia grę ręką, przy czym ze wznowienia gry może zdobyć bramkę na drużynie przeciwnej.
- Wszystkie rzuty wolne są bezpośrednie.
- Decyzje sędziego są ostateczne. Wszelkie protesty składać należy w formie pisemnej najpóźniej 15 minut po zakończeniu meczu. Protest rozpatruje Organizator.
- Pozostałe przepisy gry – zgodnie z Przepisami Gry w Piłkę Nożną PZPN.